بررسی فلسفه دوران کودکی در گذر تاریخ
آوریل 27, 2012
نقد بررسی مجموعه کتابهای فلسفه زندگی(اوپس)
می 19, 2012

شازده کوچولویی دیگر با پیام عشق و دوستی

شازده کوچولویی دیگر با پیام عشق و دوستی

اوپس در ستاره‌ای دور زندگی می‌کند به نام «سیاره‌ی قلب». جایی‌که «عشق و محبت و دوست داشتن» به جای «حق داشتن» مهم‌ترین اصل است. او هر روز با دوربین خود از ستاره‌اش می‌بیند که دشمنی، حسادت، تنگ‌نظری و دعوا بین انسان‌های روی زمین بیشتر و بیشتر می‌شود. پس تصمیم می‌گیرد به زمین سفر کند و با خودش دو هدیه برای انسان‌ها بیاورد:«عشق و دوستی»

و اما «اوپس…» آوایی کم و بیش بین‌المللی درست مثل «اِ» یا «وا»ی خودمان برای وقتی که متعجب یا متوجه‌ی چیزی می‌شویم. دشمنی، تنگ‌نظری، کینه، نامهربانی، بدبینی همه رفتارهایی است که در نبود اندیشیدن خودنمایی می‌کند. پس شاید این شخصیت آمده است تا با تلنگری ما را متوجه‌ی اندیشیدن کند و وادار کند که بگوییم اوپس یا همان اِ خودمان!

سه جلد اول از مجموعه‌ی اوپس:«اوپس از سیاره‌ی قلب»، «نیکی برای قلب و روح» و «تو فوق‌العاده‌ای» داستان‌های فلسفه‌ی زندگی هستند که با لمس روح و قلبتان کمک می‌کنند تا با چشمانتان زیبایی را کشف کنید و با قلبتان شگفتی را تا به ارزش‌های واقعی زندگی پی ببرید. اوپس به انسان‌ها کمک می‌کند تا همان‌طور که به جسمشان می‌رسند، مراقب قلب و روحشان نیز باشند تا احساس خوبی را با اندیشیدن تجربه کنند.

داستان‌هایی پر احساس و مملو از حکمت‌های کوچک و جذاب زندگی، همراه با تصاویر جادویی و کارت‌های هدیه که قلب همه‌ی گروه‌های سنی را با شادی عمیقی آشنا می‌کند. کتاب‌هایی که معجزه‌ی لبخند روی لب‌ها را نشان می‌دهند و به دل‌ها گرمی می‌بخشند.

نوشته: کورت هورتن هوبر

ترجمه: پریسا برازنده

انتشارات سایه سخن