گزارش دوره دوم مربی گری در فردوس
آگوست 11, 2014
همایش تخصصی دکتر دیبا
آگوست 18, 2014

همایش کانون رشد خلاق کرج

IMG 9765

فلسفه برای کودکان تنها یک روش تربیتی نیست ، روش زندگی است که توسط آن تجربه انسانی غنی تر، لذت بخش تر و مترقی تر می شود.

 

اولین سمینار آشنایی با فلسفه برای کودکان در استان البرز توسط کارگروه آموزش رشد خلاق با همکاری تیم فلسفه برای کودکان ایران زیر نظر دانشگاه خوارزمی برگزار شد.

در این سمینار که در تاریخ پنج شنبه ۱۹ تیرماه ۱۳۹۳ در سالن آموزش پارک خانواده برگزار شد جناب آقای دکتریحیی قائدی در مورد آموزش فلسفه برای کودکان ، ضرورت و اهمیت آشنایی با فلسفه، ایجاد و ارتقای تفکر انتقادی و مراقبتی سخنرانی کردند.

در ابتدا مدیر محترم کارگروه آموزش کانون رشد خلاق – سرکار خانم رنجبر- در مورد نگرش کارگروه آموزش به ضرورت و اهمیت آموزش فلسفه برای کودکان توضیحاتی داشتند.

در ادامه سخنرانی ارزشمند جناب دکتر قائدی و نمایش گزارش تصویری تجربه آموزش فلسفه برای کودکان، دو تن از افرادی که تجربه حضور در کارگاههای فلسفه کودک و تربیت مربی جهت آموزش فلسفه کودک را داشتند به بیان تجارب خود پرداختند.

ودر پایان شرکت کنندگان پرسشهای خود از جناب دکتر قائدی پرسیدند.

نتایج آماری سمینارکه پس از بررسی لیست شرکت کنندگان در سمینار، فرم نظرسنجی ودرخواست شرکت درکارگاههای اموزشی بعمل آمد بدین شرح است که حدود ۶۰ نفر در این سمینار شرکت داشتند که از این تعداد، ۳۰ نفر متقاضی شرکت در کارگاه تربیت مربی و تعداد ۲۰ نفر کودک متقاضی شرکت در کلاس فلسفه برای کودکان بودند.

بنا به درخواست شرکت کنندگان و متقاضیان، کانون رشد خلاق در نظر دارد که کارگاه تربیت مربی جهت آموزش فلسفه برای کودکان و کارگاه فلسفه ویژه کودکان را برگزار کند. بهمین منظور در تاریخ یکشنبه ۱۹ مردادماه ۱۳۹۳ جلسه ی معرفی کارگاه تربیت مربی جهت آموزش فلسفه برای کودک از ساعت ۱۵ لغایت ۱۷:۳۰ با حضور جناب دکتر یحیی قایدی برگزار گشت.

چنانچه تمایل به شرکت در کارگاه های پرورش مربی در شهرستان کرج را دارید با شماره های : ۳۴۴۲۱۳۲۴ و ۳۴۴۲۰۵۱۳ تماس حاصل بفرمایید.