سفر هندوستان با حضور و همراهی فلسفی دکتر یحیی قائدی
نوامبر 22, 2017
کارگاه فلسفه برای کودکان در هفته پژوهش دانشگاه خوارزمی
دسامبر 2, 2017

کارکاه یک روزه فلسفه برای کودکان در خانه اندیشمندان علوم انسانی آذر ۹۶

کارگاه نیم روزه در خانه اندیشمندان علوم انسانی

پنجشنبه نهم آذرماه؛ کارگاه یک روزه ی فبک در “خانه اندیشمندان علوم انسانی” و با حضور بیش از ۱۰۰ نفر از علاقه مندان به فکر و اندیشه برگزار شد، حضور این جمعیت نادر در کارگاهی که هیچ کدام با آن آشنایی نداشتند یکی از نکات جالب توجه و منحصر به فرد کارگاه بود.
کارگاه رأس ساعت ۱۴ و با حضور دکتر یحیی قائدی شروع شد.
ایشان در همان ابتدا و بدون مقدمه؛ حاضرین را با یک سؤال چالشی وارد کنش های فبکی نمودند و از آنجا که هیچ یک از حضار با این شیوه ی آموزشی آشنایی قبلی نداشتند نتایج این ورود ناگهانی، علاوه بر آغاز فرایند تلاش برای “فلسفیدن” باعث ترغیب بیش از پیش حاضرین به ادامه ی فعالیتها و مطالب کارگاه شد.
در ادامه دکتر قائدی به طور کامل و دقیق مبانی برنامه فلسفه برای کودکان را توضیح دادند.
در بخش عصرگاهی کارگاه و بعد از زمان استراحت و پذیرایی(که البته بیشتر زمانی برای تبادل اندیشه ها بود) یک انیمیشن کوتاه پخش شد و اجتماع پژوهشی پیرامون آن شکل گرفت.یک اجتماع پژوهشی ۱۰۸ نفره که در نوع خود بی نظیر بود. به همین جهت ،افراد حاضر در گروههای چندنفره به بحث پیرامون انیمیشن محرک پرداخته و نتایج گروهی خویش را در اجتماع پژوهشی به روش فبک با تسهیلگری دکتر قائدی به مناظره و مباحثه گذاشتند. گفتنی است این بخش یکی از بخش های جذاب و مهیج کارگاه بود. به ویژه آنکه اجتماع پژوهشی با چنین جمعیتی کمتر اتفاق می افتد.
در پایان، بخش پرسش و پاسخ با دکتر قائدی برگزار شد و ایشان باشکیبایی و مسئولیت پذیری به سؤالات حضار پاسخ دادند.
این پرسش و پاسخ البته پس از پایان کارگاه نیز ادامه داشت.
? همچنین به اطلاع می رساندبه دلیل استقبال گسترده حاضرین و با موافقت آقای دکتر قائدی کارگاه دوره سطح یک فبک به زودی در خانه اندیشمندان علوم انسانی،برگزار خواهد شد.
تهیه گزارش حلیا عالی

@iranp4c

@yahyaghaedi