همایش فدک
دسامبر 12, 2014
هم اندیشی دی
دسامبر 25, 2014

گزارش خانم اشتیانی پور

کارگاه آموزش مربی تسهیلگر برنامه فلسفه برای کودکان پاییز ۹۳ دانشگاه خوارزمی

جلسه اول: ۱۳ آذر ۹۳٫ ساعت ۹ تا ۱۷

مکان : سالن معاونت پژوهشی دانشگاه خوارزمی تهران

نویسنده: معصومه آشتیانی پور

در ابتدای جلسه هر شرکت کننده خود را معرفی نموده و یک پرسش اساسی که ذهن او را به خود مشغول داشته را طرح نمود، پرسش ها روی تخته ثبت میشد و هر کس باید به پرسش های نفر قبلی خود هم پاسخ می داد. در حین طرح پرسش و پاسخ به آنها ۱) طرح سوالات موجز و کوتاه و روشن ۲) وجود پاسخ در ذهن خود سوال کننده ؛ نکات کلیدی بودند که مورد بحث و تمرین واقع شدند.

IMG 20141204 115119

بخش دوم کارگاه در صبح با نمایش داستان بخشش بیسکوییت به شکل پاور پوینت ادامه یافت. دکتر قائدی از شرکت کننده ها خواستند که برداشت خود از داستان را در یک جمله (گزاره خبری) طرح کنند. همه نظرات روی تابلو ثبت و بعد از رای گیری ، یکی از آنها برای بحث انتخاب شد، این بخش که حدود دو ساعت به طول انجامید شامل تمرین و فراگیری مهارت گوش دادن و مخالفت مستدل بود.

بخش بعدی کارگاه با استراحت کوتاهی بعد از زمان ناهار و نماز ادامه یافت، دکتر قائدی از شرکت کنندگان پرسیدند مهمترین مهارت های لازم برای مربی P4C چیست؟ شرکت کنندگان پاسخ های خود را نوشتند و بعد دکتر به شکل منسجم در یک پاور پوینت مهارت های عمومی یک مربی را شرح داده و پاسخ های شرکت کنندگان را شفاف نمودند.

در پایان کارگاه جلسه اول از همه خواسته شد حس خود را در یک جمله بیان کنند. شوق فراگیری روشهای نوین فکر کردن و با هم به نتیجه رسیدن بیشترین مواردی بود که توسط شرکت کنندگان عنوان شد.
IMG 20141204 124303